SEO specialisten
Wilt u een betere vindbaarheid in Google? Bewezen SEO topcampagnes van FastRanking voor hogere posities.
Hoe wij dit doen? Met 10+ jaar ervaring, expertise in SEO & SEA en gedrevenheid.

Onze expertise
Maatwerk SEO + SEA pakket
De waarde van SEO specialisten
SEO specialisten worden met de dag belangrijker in de samenleving van nu. Dit heeft een nauw verband met de toenemende digitalisering. Online verkopen maken een steeds groter gedeelte uit van de totale verkopen die op dagelijkse basis plaatsvinden. Dit geldt voor zowel de verkoop van producten als ook de verkoop van diensten.
SEO specialisten zijn hier in hoge mate verantwoordelijk voor. Dit heeft er grotendeels mee te maken dat een zoekmachine als Google krachtiger dan ooit is. Zoekmachineoptimalisatie staat aan de basis van veel succesvolle bedrijven.
Wat doen SEO specialisten?
Om beter te begrijpen wat SEO specialisten precies doen, gaan we er hierbij graag dieper op in. In de basis houden SEO specialisten zich uiteraard bezig met de zoekmachineoptimalisatie. Echter is dit een heel breed onderwerp. Onder zoekmachineoptimalisatie vallen een groot aantal verschillende facetten. Logisch ook, aangezien anders in principe iedereen de SEO volledig zelf zou kunnen regelen.
Om toch op een overzichtelijke manier informatie te geven over SEO specialisten, hebben we de werkzaamheden van een dergelijke specialist ingedeeld in drie hoofdactiviteiten. Het zijn deze hoofdactiviteiten die er eigenlijk voor zorgen dat de SEO van jouw bedrijf een flinke groei gaat doormaken:
#1: SEO strategie opstellen
Net als op zoveel andere punten in het leven is het belangrijk om ook qua SEO een strategie te hebben. Je komt namelijk nergens zonder duidelijk plan. SEO specialisten zetten daarom ook alles op alles om een zo effectief mogelijke strategie samen te stellen. Dit omvat bijvoorbeeld punten als:
- Linkbuilding: Met linkbuilding wordt gedoeld op het verkrijgen van links van andere websites richting jouw eigen website. Dit is een belangrijk onderdeel van een goede SEO strategie. Zoekmachines als Google hechten namelijk veel waarde aan dit punt. Ze zien een sterke linkbuilding als een vorm van autoriteit. Wanneer veel ‘goede’ websites naar jouw website linken vanwege de informatie die erop te vinden is, dan is dat een zeer positief teken. Google zal je hiervoor belonen in de ranking. Met ‘goede’ websites worden dan websites bedoeld die zelf ook een flinke autoriteit hebben opgebouwd.
- Zoekwoordoptimalisatie: Daarnaast is er geen enkele SEO strategie waarin zoekwoorden niet aan bod komen. Zoekwoordoptimalisatie is een essentieel onderdeel van een effectieve strategie. Vandaar ook dat SEO specialisten zich hier flink mee bezig houden. Ze gaan op zoek naar manieren om beter te ranken in de zoekmachines op bepaalde zoekwoorden. Wanneer mensen dan een bepaald zoekwoord intikken op Google, wordt jouw website hoger in de zoekresultaten getoond. Zoekwoordoptimalisatie geeft namelijk aan een zoekmachine als Google de indicatie dat jouw tekst voor die betreffende persoon zeer relevant is.
- Content publiceren: Content is extreem waardevol. Hoe meer content je dus plaatst, hoe beter. Mits deze SEO geoptimaliseerd is uiteraard. Een sterke SEO strategie omvat een logisch schema qua contentpublicatie. SEO specialisten gaan op zoek naar wat er voor jou haalbaar is qua nieuwe content. Wanneer je je bijvoorbeeld in een vrij grote, uitgebreide branche bevindt, is er veel mogelijk. In potentie zou je iedere dag een of meerdere grotere stukken content kunnen plaatsen. Hoe meer content je op verschillende zoekwoorden hoog hebt ranken in Google, hoe meer zoekverkeer je uiteindelijk naar je website trekt.
Uiteraard omvat een goed uitgevogelde SEO strategie meer dan alleen de bovenstaande punten. Echter vormen deze wel aardig de kern. Heb je deze punten op orde, dan ga je als bedrijf al een mooie groei doormaken. Uiteindelijk is dat waar SEO specialisten je bij proberen te helpen.
#2: Meer organisch verkeer richting website
Zoals gezegd is het uiteindelijke doel van SEO specialisten om meer organisch verkeer richting je website te krijgen. Organisch verkeer is verkeer waar niet voor betaald is. In de basis is dit dus altijd zeer budgetvriendelijk verkeer. In tegenstelling tot verkeer dat je bijvoorbeeld door middel van AdWords binnenhaalt. Hier zul je altijd weer opnieuw voor moeten blijven betalen.
Vanzelfsprekend gaat meer organisch verkeer ook leiden tot meer verkopen in dat wat je verkoopt. Wanneer je jouw product of dienst consistent voor een groter publiek weet te plaatsen, gaat dit onherroepelijk leiden tot betere verkoopcijfers. En bovendien is het dan ook nog eens een manier om op redelijk goedkope wijze het totale verkeer richting je website te vergroten.
Een constante bron van organisch verkeer is goud waard. In het begin is hier een bepaalde investering voor nodig in de vorm van SEO optimalisatie. Echter is het op de lange termijn slechts een kwestie van bijhouden. Denk je eens in wat er allemaal mogelijk is wanneer je bijvoorbeeld maand na maand twee keer zoveel bezoekers krijgt dan nu. Of zelfs vijf keer zoveel.
#3: Verzorgen hogere ranking zoekmachine
Dit alles begint echter bij het verzorgen van een hogere ranking in de zoekmachine. Als SEO specialisten gaan we aan het werk om ervoor te zorgen dat deze hogere ranking ook daadwerkelijk waarheid wordt. In principe gaat het dan dus niet om één ranking. Het is namelijk in essentie de bedoeling dat je op verschillende zoekwoorden gaat ranken. Hierdoor diversifieer je je bronnen aan organisch verkeer.
Het is nooit slim om alles van één zoekwoord af te laten hangen. Natuurlijk is focus op de korte termijn wel goed, maar uiteindelijk wil je graag op een groot aantal verschillende zoekwoorden gaan ranken. Hierdoor haal je bezoekers op verschillende manieren binnen richting je website. Bovendien biedt dit ook kansen om je bezoekersaantallen te blijven uitbreiden. De juiste SEO expertise houdt je op dit soort punten op het goede pad.
Wat houdt SEO expertise precies in?
Tegenwoordig zijn er veel bedrijven en ondernemingen die in meer of mindere mate aangeven veel SEO expertise te hebben. Echter wordt er met deze term nog weleens redelijk vrij omgesprongen. SEO expertise is namelijk niet zomaar een begrip. Het omvat een aantal zeer belangrijke aspecten op het gebied van SEO. Pas wanneer er echt verregaande kennis is over deze aspecten, kunnen SEO specialisten ook daadwerkelijk iets voor je betekenen. Het gaat hierbij bijvoorbeeld om:
#1: Technische SEO kennis
SEO expertise heb je pas echt wanneer je ook technische SEO kennis hebt. Technische SEO kennis maakt namelijk een groot onderdeel uit van de totale SEO strategie die SEO specialisten voor een bepaald bedrijf kunnen inzetten.
Qua technische SEO kennis is bijvoorbeeld de term XML sitemap erg belangrijk. Voor veel mensen misschien een redelijk onbekend begrip, maar desalniettemin wel een erg invloedrijke. Dankzij een XML sitemap maak je het zoekmachines makkelijk om jouw website te indexeren. Dit verbetert de kans dat een zoekmachine als Google precies doorheeft hoe jouw website in elkaar zit en welke URL’s er in de ranking horen te komen. Redelijk ingrijpend dus. Dit moet je maar net weten. Wanneer SEO expertise echt aanwezig is, is kennis als deze ook altijd aanwezig.
#2: Longtail vs short tail zoekwoorden
Vervolgens heb je bijvoorbeeld ook punten als longtail en short tail zoekwoorden. Begrip van deze aspecten is essentieel om tot een goede ranking in zoekmachines te komen. Iedere gerespecteerde SEO consultant zal je dan ook precies kunnen vertellen dat je je op beide type zoekwoorden moet richten.
Short tail zoekwoorden hebben over het algemeen meer concurrentie. Met short tail zoekwoorden worden namelijk zoekwoorden bedoeld die relatief kort zijn. Ze omvatten 1, 2 of 3 woorden. Het woord ‘SEO consultant’ is hier een voorbeeld van.
Bij long tail zoekwoorden is er over het algemeen weer minder concurrentie. Hierbij gaat het om woorden waar minder vaak op wordt gezocht. Deze bevatten 4 of meer woorden. Een mooi voorbeeld daarvan is bijvoorbeeld ‘SEO consultant zoekmachineoptimalisatie Nijmegen’.
#3: Contentoptimalisatie
Als laatste punt is het ook niet zo dat SEO geoptimaliseerde content produceren een kwestie is van zoekwoorden verwerken in een tekst. Hier komt namelijk nog veel meer bij kijken. Denk alleen al aan het gebruik van kopjes. En het ervoor zorgen dat een tekst logisch is opgebouwd. Verder spelen ook zaken als leesbaarheid een rol.
Contentoptimalisatie is een totaalpakket. Dit omvat vele verschillende facetten. Het is een kwestie van al deze facetten op een rijtje krijgen. Pas wanneer je in staat bent om dat te doen, is ook daadwerkelijke de juiste SEO expertise aanwezig.
SEO consultant inzetten voor jouw bedrijf
Ben je momenteel dus op zoek naar een SEO consultant? Bijvoorbeeld in de vorm van een SEO bureau dat beschikt over de juiste SEO expertise? Dan ben je momenteel bij ons aan het juiste adres. Als ervaren partij op het gebied van SEO weten we intussen als geen ander hoe we een website aan meer organisch zoekverkeer kunnen helpen.
Dankzij SEO specialisten wordt het zo mogelijk om met jouw bedrijf een fikse groei te realiseren. Zowel op de korte termijn als zeker ook op de lange termijn. Het begint allemaal bij het in kaart krijgen van de huidige situatie op het gebied van SEO. Waar kan het allemaal nog beter? Op welke punten wordt er momenteel matig tot slecht gescoord? Zo gaan wij graag op een doelgerichte manier aan de slag om ervoor te zorgen dat jouw bezoekersaantallen gaan stijgen. Een goede vindbaarheid bij zoekmachines als Google staat hier aan de basis van.
Neem nu contact op voor meer informatie over wat we voor jou specifiek kunnen betekenen!